domingo, 29 de janeiro de 2017

"Oåterkallelig tid" (...) 288






Mänskligt liv är villkorad på ditt ansikte "materiella villkor" som mänskligheten är så utgörs organiskt med kropps materia, färsk, å ena sidan.

Å andra sidan är det fortfarande beroende av ett antal begränsningar som är kopplade till den miljö i vilken den är införd, i synnerhet, plats, tro, vana och anpassade brukligt, härkomst, eller kopplas till något politiskt-kulturella ideologiskt system.

Ett beroende sådan (...) som påverkar bestämt sig för eller mot en rad omständigheter, enligt vilken ställa ovillkorligen rätt väg (...), en specifik orientering eller riktning.

Denna subtraktion av aptit och önskan om något (...) är övervärderad av irritation som påverkar viss person som neutraliserar viss lutning, en naturlig predisposition som ser ändras genom förvärras fördomar och förringar fortsätter rätt väg (...).

Den investerar i innehåll som vi själva, är det möjligt att uppnå vissa mål, i synnerhet ändringen som ändras avsevärt, en bana som innebär ett helt varv trehundrasextio grader, något som har förändrats radikalt.

En möjlighet som vi måste fånga detta "val" kommer säkert att leda till ett visst ändamål, eller bristen på det praktiska genomförandet av detta mål, kanske, eller andra "liknande" som passar.

Det är ingen slump, är det nödvändigt att sammanfalla steg som leder till den faktiska situationen, men också i syfte att utvecklas på grundval av förståelse och stark karaktär av naturen.

Tid som en berättelse för "någon", utmanar oss att visa att det paradigmskifte, i synnerhet utformningen av en "realtid", är att livet av "någon" som är berörda och de berättelser som de avser den politiska matris av en ideologi.

Ett hinder, sällan överförbara särskilt de olika naturfrågor och andra underliggande konjunkturoförutsedda händelser och idéer "fazedoras en tid", men med den metod som du är undergiven den tiden präglas av tro och dogmer.

En period som går mot en konventionell struktur som kännetecknas av något som följer vissa normer, vissa seder och traditioner som finns kvar och som har sina rötter i tid.

Det är därför ett koncept som förevigas i tid och gör hans anhängare, för deras strikt lydnad till dessa riter och kanoner, en rotad kultur vid den tiden och det antas av dess definition, som kunskapen om den tid det är utrett och respekt för deras förfäder.

Det tolkar detta "modern tid", linjär, historiskt, fysiskt eller psykiskt, är ännu inte förstå kravet på detta substrat något som är det tätt sammankopplade hela erfarenhet, uttryckt i praktiken rotade dessa riter och tillbedjan som markerade dess grundvalar som grund för detta inflytande .

I själva verket lever en "tid" präglas av denna begränsning och vicissisitude, är det att diskutera förekomsten av ett antal svårigheter och hinder som är integrerade i "historien om denna tid," särskilt svår period för befintliga tids design.

Att "någon" internaliserar den representerar en strävan, i kombination med en inre övertygelse, men en gisslan av en historiska förflutna som står inför.

Förändringen av denna modell som längtar blir absolut nödvändigt och allt ser möjlig "break" med dessa regler, särskilt eftersom förhållandet har med dessa är redan mer flexibla.

Början gradvis att tro att du kan se är "fri" av bördan av denna skyldighet som en ritual praxis av deras förfäder.

Således, i väntan på att vårt tal kan lämna några tankar om ämnet oåterkallelig tiden, "vi gjorde det här sättet. Antonio Cardoso

Sem comentários:

Enviar um comentário